poniedziałek, 1 października 2018

Szybkie czekoladowe ciasto bez pieczenia

Bardzo łatwe w przygotowaniu, wystarczy kilka składników i gotowe. Moje ciasto było przygotowane w tortownicy o średnicy 20cm. Użyłam do dekoracji powideł porzeczkowych i pestek granatu ale równie  dobrze sprawdzi się czekolada i świeże owoce. Decyzja co będzie na górze zalerzy już od Waszych osobistych upodobań. Ja wykorzystałam powidła, które dają słodko-kwaskowy posmak idealniy do czekoladowej masy.
Na spód dałam 10 sztuk herbatników owsianych, które pokruszyłam na drobne kawałeczki i połączyłam z 2 łyżkami miękkiego masła. Wyłożyłam nimi dno tortownicy, odstawiłam do lodówki. Następnym razem dam mniej ciastek gdyż spód był ciut przygruby i ciężko się kroił.
Przygotowanie masy czekoladowej-
w tym celu w rondelku rozpusciłam 2 sztuki gorzkiej czekolady połamanej na mniejsze części. Dodałam też około 2 łyżek wody i cały czas mieszałam żeby się nie przypaliło i żeby czekolada była gładka. Można rozpuścić też czekadę w mikrofalówce lub kąpieli wodnej.
Do miski przełożyłam jedno 500 gramowe opakowanie jogurtu greckiego z Lidla. I wlałam rozpuszczoną czekoladę. Składniki wymieszałam trzepaczką aż stały się kolorystycznie jednolite.
Wyjęłam z lodówki tortownicę i przełożyłam do niej masę jogurtowo-czekoladową. Przykryłam blaszkę folią aluminiową można dać talerzyki- chodzi o to tylko żeby nie przechodziły zapachy z lodówki do ciasta. W lodówce mój smakołyk stał do rana.
Wyjęłam go z lodówki, delikatnie okroilam nożykiem ciasto tak aby odeszło od blaszki. Na wierzch dałam okolo 3-4 łyżek domowych kwaskowych powideł u mnie z czarnej porzeczki. Całość  udekorowałam pestkami granatu i gotowe:) Jak wspominałam już wcześniej można wykończyć ciasto według własnych upodobań np. świeżymi malinami.


1 komentarz: